Kategori: Erhverv

Sådan finder du den rette kontorstol

velour kontorstol

Når du skal sidde mange timer ved dit skrivebord og arbejde, så er det vigtigt, at du sidder i en god stilling, så du ikke skader din krop. Derfor er det helt essentiel, at du finder den rette kontorstol. Det kan gøre forskellen fra en dårlig arbejdsdag til en god arbejdsdag. Og man skal huske, at man skal have sin krop hele livet – derfor skal man også passe på den!

Det er individuelt

Det første du skal vide, er, at det er helt individuelt, hvad der udgør en god kontorstol. Folk sidder godt på forskellige måder, og der er ikke en løsning, der er den rigtige. Du kan derfor lige så godt starte med at kigge blandt billige kontorstole og se, om du kan finde en løsning der, der passer dig. En god kontorstol behøves ikke at være en dyr kontorstol. Man kan sagtens finde en billig kontorstol, der passer til ens behov.

Der er råd til andet

Når du vælger at købe en billig kontorstol, så betyder det også, at du har råd til noget andet til kontoret. Det kan f.eks. være, du har et budget for, hvor meget du må bruge på kontorinventar – så er det jo smart at finde noget, der er billigt. Hvis du f.eks. køber en billig kontorstol, så kan det være, at du kan få råd til et hæve/sænke-bord, en lyddæmper, en reol eller andet. Det er da sjovere end at skulle bruge hele budgettet på én dyr stol.

grønnestole

Der findes ikke én stilling, der er den rette

Når man skal sørge for at skåne sin ryg, nakke og lænd, findes der ikke én bestemt måde, man skal sidde på. Det er naturligvis ikke godt, hvis man bøjer for meget i ryggen, men eller er der ikke nogen strenge krav. Det vigtigste er faktisk, at man sørger for at skifte stilling i løbet af dagen, så kroppen ikke ”låser sig fast” i en bestemt stilling. Det er også dårligt for blodomløbet, hvis du ikke sørger for at skifte stilling, og det er allerbedst, hvis du også kan komme lidt op og stå i løbet af en arbejdsdag.

Husk ergonomien

Det er ikke kun fysisk hårdt arbejde, der kan give skader på kroppen. Man kan sagtens få en arbejdsskade af at sidde stille og arbejde flere dage om året. Kroppen bliver inaktiv, og det er også hårdt for den. Det kan derfor være vigtigt at forsøge at bevæge sig, når man holder pauser. Hvis du arbejder på et kontor, kan du forsøge at få dine medarbejdere med ud og gå en tur i pausen, eller du kan spørge din chef, om I ikke skal investere i et bordtennisbord. Der er masser af muligheder for at bevæge sig.

En billig kontorstol kan bruges flere steder

Du behøves ikke kun at købe en billig kontorstol, hvis du har et stillesiddende job. Det kan også sagtens være, du gerne vil have en kontorstol foran din computer, til når du skal spille spil.

Det kan du bruge silkepapir til

gavepapir

Silkepapir findes i mange forskellige farver og med mange forskellige mønstre og motiver. Papiret er meget funktionelt og kan bruges til alt fra gaveindpakning til blomsterbutikken.

Læs med her og få inspiration til, hvordan du bruger silkepapir.

Til din butik

Har du en tøjbutik eller en webshop, er silkepapir en sikker vinder. Du kan bruge silkepapiret til at pakke tøjet fint ind, når kunden køber noget. Du kan også vælge at give kunderne tøjet i en papirspose, som du fylder med silkepapir i en farve eller i flere forskellige farver. Det er nemt at skifte farven uden, når din kollektion ændrer sig. Du kan også vælge en farve, der komplimenterer dit logo.

Papiret kan ligeledes bruges, hvis du har en webshop. Her bliver dine produkter højst sandsynligt sendt i en æske af en eller anden art. Du kan derfor vælge at pakke produktet ind i silkepapir og derefter lægge det ned i en flot æske. Vælg farver, der komplimenterer hinanden. Du kan også vælge kun at pakke ind i papir og bruge en etiket med dit logo på.

Vin og blomster

Har du en vinhandel eller en blomsterbutik, kan du bruge silkepapir, som er en billig løsning til at gøre lidt ekstra for kunderne. Hvis du har en vinhandel, kan du vælge at bruge silkepapir i stedet for dyre vinkartoner. Vælg et flot papir, og pak vinen ind i papiret. Tilføj et flot bånd i en komplimenterende farve og afslut med en etiket med dit logo på.

Det samme gælder for blomsterne. Pak blomsterne ind i flot papir eller vælg to stykker papir i to forskellige farver. Vælg et flot bånd til og afslut igen med en etiket med dit logo på.

Det giver et ekstra personligt touch til blomsterne og vinen og samtidig beskytter det også.

Gaveindpakning

Du kan bruge silkepapir til at lave en flot gaveindpakning. Hvis du skal pakke et smykke ind, kan du først pakke det ind i papir og derefter putte smykket ned i en lille gaveæske, der har samme farve som papiret. Du kan også bruge en gavepose, hvor du putter flere stykker silkepapir ned i. Du kan f.eks. vælge en hvid gavepose med rødt papir nede i. Sørg for at en del af silkepapiret stikker op fra posen, så gaven får et elegant look.

Du kan selvfølgelig også vælge at bruge silkepapir på samme måde, som man bruger gavepapir. Vælg en flot farve og pak herefter gaven ind. Du kan vælge at folde silkepapiret på midten ligesom en vifte, så gaven får et flot og unikt udtryk. Tilføj bånd i samme farve som silkepapiret eller vælg en anden nuance eller en helt anden farve, der passer flot sammen med farven på silkepapiret.

Pynt

Du kan bruge silkepapir til at pynte med. Du kan folde silkepapiret som en vifte, hvor du binder papiret på midten og klipper enderne op. Lav små vifter i forskellige farver og bind dem fast på en snor, så har du en flot guirlande.

Sådan opnår du det mest succesfulde retail marketing for dit produkt

retail

Har du et produkt, som du ikke er helt sikker på, hvordan du skal få på markedet? Så skal du fokusere lidt på retail marketing. Man er nødt til at skabe opmærksomhed omkring ens produkt, så ens målgruppe bliver interesseret i, hvad man har produceret, og her kan du se, hvad du skal arbejde på.

Hvad er retail marketing helt præcist?

Retail handel er defineret som salg af produkter og tjenester fra et firma til en forbruger. Retail marketing er promotionen af produktet eller tjenesten; altså, hvordan man viser det frem til ens kunder. Du kan læse endnu mere om retail marketing på https://www.encode.eu/resources/insights/the-state-of-retail-marketing/. Der er mange forskellige måder, man kan gøre det på, men man følger normalt fire principper, kaldet de fire p’er: produkt, pris, placering og promotion.

Produkt: Hvordan ser det ud?

Det første step er ret ligetil; du skal have et produkt, som du vil sælge. Det udfylder ikke nødvendigvis et hul i markedet, så derfor er du nødt til at finde på noget andet, der vil give det blikfang. Det kan du gøre med produktets indpakning. Det kan være en bestemt farve, et bestemt mønster eller en bestemt figur; forbrugerne skal bare kunne udpege produktet som jeres.

Pris: Hvor meget skal det sælges for?

Dernæst kan du sætte prisen på dit produkt. Det er ikke altid lige nemt, fordi det er en hårfin balance. Der er forskellige metoder at finde frem til ens pris på. For eksempel kan du finde ud af, hvor meget den fulde produktion af produktet koster, og så udregne den procentdel, som du gerne vil indtjene. Hvis du gerne vil have et overskud på 20 procent af produktionsprisen, vil den endelige pris blive 120 procent af produktionsprisen.

Placering: Hvilken butik skal sælge det?

Det nytter intet at have et godt produkt, hvis din målgruppe ikke har adgang efter det. Derfor skal du researche forhandlere grundigt, før du vælger, hvem der skal sælge det. Det er ikke en selvfølge, at de takker ja, så du skal have et par ting på plads, før du præsenterer dem for ideen. Du skal vide meget om forhandleren, du skal have helt styr på indpakningen, og du skal øve din præsentation, så du vil fremstå så overbevisende som muligt.

Promotion: Hvordan vil du reklamere for det?

Promotion handler om, hvordan du lader din målgruppe kende til dit produkt. Her handler det virkelig om at kende din målgruppe. Vil du gerne appellere til voksne, er et klassisk katalog eller en god avisreklame meget passende. Er det i stedet for til unge, kan du reklamere for det på sociale medier. Hvis børn er i fokus, kan du gøre det igennem børnekanaler og spilleapps.

Boost dit salg

Når du har styr på de fire p’er, er du allerede kommet godt fra start. Med den rette strategi inden for retail marketing, når du ud til din målgruppe, så du får den skare af kunder, som du vil have. Gør dit produkt til dit eget, gør det tilgængeligt for din målgruppe, og gør dem opmærksomme på det.